TEREX Cranes Germany GmbH, dawniej Demag - Żurawie i maszyny budowlane

żuraw TEREX AC200
żurawie samojezdne i maszyny budowlane
Przejdź do treści

TEREX Cranes Germany GmbH, dawniej Demag

Fabryki Terex w Europie


Firma TEREX zrezygnowała z produkcji żurawi, całość brandu została sprzedana w 2019 roku firmie TADANO.

W 2017 roku TEREX sprzedał teren w Bierbach oraz biurowiec w centrum Zweibruecken i pozostawił tylko zakłady przy Dinglerstrasse w Zweibruecken i teren Wallerscheid.


W 1827 roku Christian Dingler zakłada w Zweibruecken fabrykę Dingler'schen Maschinenfabrik. Produkuje ona sprzęt mechaniczny, armaturę przemysłową, zbiorniki, maszyny parowe. Od 1890 roku w fabryce rozpoczęła się produkcja urządzeń do podnoszenia przeznaczonych głównie dla kopalni i hut. W 1935 roku następuje zmiana formy własności i zmiana nazwy na Dinglersche Maschinenfabrik A.G. Szybki rozwój przedsiębiorstwa powoduje brak miejsca na nowe linie produkcyjne i magazyny w starej siedzibie firmy. Ponieważ zakład mieści się prawie w centrum miasta (obecnie Dinglerstrasse 24 - budynki biurowe, po drugiej stronie ulicy jest zakład produkcyjny - głównie żurawi kratowych) zapada postanowienie przeniesienia części produkcji na nowe miejsce. W 1937 roku fabryka zakupuje teren w Bierbach, kilka kilometrów od Zweibruecken (obecnie centrum dystrybucyjne części zamiennych, plac testowy żurawi kratowych i zakłady naprawcze).
Rok 1954 rozpoczyna kolejny etap rozwoju fabryki - zakład przejmuje firma Demag AG, stawiając na specjalizację w produkcji urządzeń do podnoszenia. W 1973 roku następuje kolejna zmiana właściciela, fabrykę przejmuje koncern Mannesmann AG. Ostatecznie w 2002 roku właścicielem staje się TEREX i po kilku zmianach obecnie nosi nazwę TEREX Cranes Germany GmbH.  W latach pięćdziesiątych Demag wypuszcza na rynek pierwszy żuraw z wysięgnikiem teleskopowym o udźwigu 2,5 t. Cały czas wdraża i patentuje nowoczesne rozwiązania dotyczące już teraz głównie żurawi i jest jednym z wiodących na rynku europejskim podmiotów. W 1965 roku wprowadza żuraw na podwoziu samochodowym z wysięgnikiem kratowym o udźwigu 45 t. Kolejne lata i kolejne nowatorskie maszyny: 1976 - żuraw z wysięgnikiem teleskopowym 160 t, 1979 - największy ówcześnie na świecie żuraw na podwoziu kołowym z wysięgnikiem kratowym - 800 t udźwigu, 1987 - gąsienicowy kratowy żuraw o udźwigu 1000 t, 1990 - kołowy żuraw teleskopowy - 500 t, 1993 - żurawie all terrain o udźwigu 50 t, 1998 - żuraw gąsienicowy kratowy o udźwigu 1600 t i kołowy teleskopowy - 650 t, początek XXI wieku to żurawie CC 8800 o udżwigach 1250 t i wersja TWIN - 3200 t, 200-tonowy teleskopowy z wysięgnikiem 68 m. Firma cały czas prowadzi badania i wdraża nowe konstrukcje żurawi. Zwiększone potrzeby terenowe pod produkcję rozwiązała przez zakup terenu Wallerscheid, gdzie wybudowała nowe budynki produkcyjne i gdzie mieści się plac testowy żurawi, głównie teleskopowych i centrum logistyczne.    



Chiński żuraw udźwig 4000 t
CC 2500 TEREX
Bendini Crespellano Italy
TEREX AC 100/4
wciągarka hydrauliczna
żuraw Bendini
Wróć do spisu treści