2015.05.18 The report from the accident - Cranes and construction machinery

Go to content

2015.05.18 The report from the accident

Newsletter > New Releases

Nieudana operacja: żuraw spadł na barkę
Ten nieszczęśliwy wypadek miał miejsce 5 marca 2015, przy wyładunku żurawia AC35 L z barki przez żuraw gąsienicowy Manitowoc 4100 ustawiony na nabrzeżu, i jest doskonałym przykładem tego co może pójść źle, jeżeli nie zwraca się uwagi na szczegóły przy podnoszeniu i mocowaniu ładunku.
Chciałbym pogratulować firmie TOTAL szczegółowego raportu dotyczącego wypadku (w dalszej części dokumentu), pokazujący co było jego powodem. Szczęśliwie nikt nie odniósł obrażeń i uszkodzony został tylko sprzęt.
Publikując ten raport TOTAL chciał dać przykład dla przemysłu i komunikat dla innych użytkowników: sporządzajcie raporty z wypadków i publikujcie je, wszyscy możemy uczyć się na błędach, które mogą zdarzać się codziennie.
Należy brać przykład z wypadków lotniczych, szczegółowo analizowanych przez NTSB i publikowanych przez National Geography jako "AIRCRASH INVESTIGATION". Rezultaty tych analiz są uwzględniane przez producentów samolotów (zmiany w projektowaniu), linie lotnicze (szkolenia pilotów, szkolenia i instrukcje oraz procedury dla personelu naziemnego), instytucje nadzoru (przepisy prawne i zasady), w celu unikania tego typu wypadków.
To uczyniło transport lotniczy jednym z najbezpieczniejszych w świecie. Gdyby linie lotnicze nie analizowały szczegółowo wypadków i nie wprowadzały w życie wynikających z tych analiz wniosków, nikt nie chciałby latać!!
Wszyscy powinniśmy dążyć do zwiększenia bezpieczeństwa w pracy i publikowanie szczegółowych raportów co i dlaczego poszło źle leży w naszym własnym interesie.
Zawsze należy pamiętać o publikacji w raporcie pięciu informacji: KTO, KIEDY, GDZIE, DLACZEGO i CO POSZŁO ŹLE. Wszystkie raporty przesłane za pośrednictwem poczty e-mail będą publikowane na stronie www (dla wersji PL kk@dzwigi24.pl, dla wersji GB heavyliftspecialist@gmail.com). Gorąca prośba o przesyłanie wszystkich informacji o wypadkach żurawi (na życzenie, informacje o wysyłającym nie będą ujawniane).
Nie zamiataj sprawy pod dywan! Przy dzisiejszych metodach komunikacji firmy nie zapewniające bezpieczeństwa są wskazywane natychmiast. Jedyną metodą pokazującą rzeczywistą dbałość firmy o bezpieczeństwo jest publikacja raportów z wypadków, wskazujących jego powody i informujących o wdrożeniu zasad zapobiegania im w przyszłości.
Opisany w raporcie wypadek był łatwy do uniknięcia. Zaleceniem dla producentów jest wykonanie mocowań do podnoszenia na podporach, takie wypadki zdarzają się dość często. Dla firm wykonujących usługi dźwigowe - dokładne sprawdzanie punktów zarówno mocowań, jak i punktów, o które mogą opierać się zawiesia.



Back to content