2017.05.02 Herkules podpisał umowę ramową... - Żurawie i maszyny budowlane

Przejdź do treści

Menu główne:

2017.05.02 Herkules podpisał umowę ramową...

Aktualności > Nowe artykuły
            HERKULES Warszawa

23.04.2017 Umowa na dostawy żurawi z TEREX'a podpisana  i pierwsze zamówienie.

Firma Herkules (Prezes P. T. Kwieciński) z Warszawy w marcu tego roku podpisała umowę ramową z TEREX'em na dostawę w ciągu najbliższych 4 lat nowych żurawi, . Wartość ogólna umowy to ok. 13,8 mln EUR netto. W ramach umowy TEREX zapewnia 3-letnią gwarancję (lub na 5.000 mh), pełną obsługę serwisową do 31.12.2020, umożliwia zwrot żurawi po upływie umowy oraz zakup używanych żurawi wycofywanych z eksploatacji przez Herkulesa (to ostatnie dotyczy wszystkich marek żurawi). Wyjątkowo korzystna umowa pozwoli firmie Herkules na obniżkę kosztów eksploatacyjnych i zapewni swobodę w decydowaniu o terminie zakupu nowych żurawi (łącznie przewidywany jest zakup 16 żurawi mobilnych TEREX'a), znacząco też wpłynie na odnowienie parku maszynowego. Dotychczas używane (od 2007 roku) żurawie, głównie Grove, odkupi TEREX, a w portfolio Herkulesa znajdzie się szeroka gama nowych żurawi. Obecnie po podpisaniu umowy, jak podaje TEREX, Herkules zamówił 4 żurawie DEMAG (najnowsze z produkowanych żurawi) AC 130-5, 2 x AC 160-5 i AC 220-5, odsprzedając równocześnie Grove GMK 5220, 2 x GMK 5170 i GMK 4100L.

Najnowsza seria produkowanych przez TEREX mniejszych żurawi, pod nazwą handlową DEMAG, charakteryzuje się napędem jednosilnikowym (dla nadwozia i podwozia), co pozwala na zmniejszenie kosztów obsługi - zamiast przeglądów dla dwóch silników wykonywany jest tylko jeden, co znacząco ogranicza koszty (filtry i materiały ekploatacyjne) i czas przestoju. Inteligentne sterowanie silnikiem samodzielnie dopasowuje jego moc do wykonywanego zadania, zresztą, użycie tylko jednego silnika i tak zmniejsza całkowite zużycie paliwa. Konstrukcje 5-osiowe zmniejszają ciężar żurawia do 60 ton masy przejazdowej, co w świetle proponowanych zmian w zezwoleniach (sekcja dźwigowa ISTPN) jest olbrzymią zaletą. Łatwiejsze uzyskanie i tańsze zezwolenie zwiększy mobilność żurawi i obniży koszty. Dużą mobilność zapewniają także dwa dodatkowe elementy: możliwość pracy bez pełnej przeciwwagi i opcjonalny system zmiany udźwigu nad podporami. Pierwszy z elementów pozwala na rozpoczęcie pracy zanim dojadą pozostałe części żurawia, drugi pozwala na zwiększenie udźwigu nad podporami. Wadą tych żurawi jest jednak udźwig. Podawane w nazwie udźwigi 160, czy 250 ton nie mają wiele wspólnego z rzeczywistością (dotyczy to nie tylko wersji 5-osiowych i nie tylko żurawi TEREX). Dla takiego udźwigu wymagane są zawsze specyficzne warunki. W zasadzie można spokojnie przyjąć, że rzeczywiste udźwigi, do wykorzystania na budowie, są o ok. 30 ton mniejsze (ale jest to różna wartość dla różnych żurawi).

Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego