2017.05.08 Tylko niebo jest ograniczeniem - Nowa platforma Palfingera - Żurawie i maszyny budowlane

Przejdź do treści

Menu główne:

2017.05.08 Tylko niebo jest ograniczeniem - Nowa platforma Palfingera

Aktualności > Nowe artykuły
Tylko niebo jest ograniczeniem
28 kwietnia 2017 Palfinger,
link do oryginalnego artykułu w języku angielskim:
https://lectura.press/en/article/the-sky-s-the-limit-the-new-top-class-p-1000-is-the-largest-all-terrain-access-platform-in-the-world
Nowa, najwyższej klasy, terenowa platforma P 1000 jest największą taką platformą na świecie



Platforma PALFINGER P 1000

Sprawdzona koncepcja zastosowana na dużych wysokościach:
nowa platforma dostępowa PALFINGER Top Class P 1000

 
Po raz pierwszy na APEX 2017 PALFINGER zaprezentował P 1000 - koncept rozwojowy platformy WT 1000. Jest to obecnie największa platforma dostępowa na świecie, która może poruszać sie po każdym terenie. Opracowana do pracy przy turbinach wiatrowych, wieżach kościołów i budynkach wielopiętrowych Top Class P 1000 zachwyca precyzyjnym sterowaniem i nowym podwoziem. Jedną z nowości są dwa systemy wspomagające operatora - funkcje ADAS Hands Free i Collision Protection zapewniają dodatkową łatwość obsługi i bezpieczeństwo.

P 1000 jest największą terenową platformą na świecie. PALFINGER ponownie pokazał swojego ducha innowacyjności. Platforma pierwotnie została zaprojektowana do obsługi montażu i konserwacji turbin wiatrowych. Zamontowana na 5-osiowym podwoziu terenowym Fauna, dzięki możliwości jazdy terenowej przed maszyną otworzyły się nowe obszary zastosowania - włącznie z używaniem jej w naprawdę trudnym terenie.


Lepsza manewrowość dzięki mniejszej szerokości
 
Przy bocznym zasięgu 35 metrów, praca może być wykonana na wysokości 102,5 metrów przy obciążeniu kosza 200 kilogramów. Maksymalny nominalny udźwig kosza wynosi 600 kilogramów. Bazując na sprawdzonym koncepcie sterownika Jumbo Class NX, oprócz znacznej wysokości roboczej, P 1000 imponuje dodatkowymi funkcjami, zwiększającymi łatwość i bezpieczeństwo obsługi. Dwa nowe systemy wspomagające zostały po raz pierwszy użyte w tym modelu podnośnika. ADAS Hands Free System (Advanced Driver Assistance Systems) umożliwia operatorowi wykonywanie w czasie przemieszczania platformy innych czynności, gdyż nie musi on w sposób ciągły trzymać dżojstika w określonej pozycji. Z kolei system ADAS Collision Protection zabezpiecza przed kolizją  kosza z przeszkodą, korzystając z czujników antykolizyjnych, działających jak czujniki parkowania w samochodach (emituje sygnał dźwiękowy przy zbliżaniu do przeszkody). Kabina sypialna kierowcy, która została zbudowana zgodnie z europejskimi dyrektywami, została poddana gruntownej modernizacji i obecnie spełnia podwyższone standardy bezpieczeństwa.
Szerokość rozstawienia, która została zmniejszona o 60 cm w stosunku do poprzedniego modelu, przy tych samych parametrach, sprawia, że podwozie P 1000 jest elastyczne w sytuacjach, gdy przestrzeń robocza jest ograniczona. Kluczowym aspektem jest równomierny rozkład ciężaru na osiach. Przy całkowitej masie mniejszej niż 60 ton, P 1000 oferuje również niezwykłą wydajność dzięki swojej mocy i możliwości udźwigu.

Źródło: PALFINGER AG
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego