2017.05.02 Herkules podpisał umowę ramową... - Żurawie i maszyny budowlane

żuraw TEREX AC200
żurawie samojezdne i maszyny budowlane
Przejdź do treści

2017.05.02 Herkules podpisał umowę ramową...

Aktualności > Archiwum 2016-2019
            HERKULES Warszawa

23.04.2017 Umowa na dostawy żurawi z TEREX'a podpisana  i pierwsze zamówienie.

Firma  Herkules (Prezes P. T. Kwieciński) z Warszawy w marcu tego roku podpisała umowę  ramową z TEREX'em na dostawę w ciągu najbliższych 4 lat nowych żurawi, . Wartość  ogólna umowy to ok. 13,8 mln EUR netto. W ramach umowy TEREX zapewnia 3-letnią  gwarancję (lub na 5.000 mh), pełną obsługę serwisową do 31.12.2020, umożliwia  zwrot żurawi po upływie umowy oraz zakup używanych żurawi wycofywanych z  eksploatacji przez Herkulesa (to ostatnie dotyczy wszystkich marek żurawi).  Wyjątkowo korzystna umowa pozwoli firmie Herkules na obniżkę kosztów  eksploatacyjnych i zapewni swobodę w decydowaniu o terminie zakupu nowych żurawi  (łącznie przewidywany jest zakup 16 żurawi mobilnych TEREX'a), znacząco też  wpłynie na odnowienie parku maszynowego. Dotychczas używane (od 2007 roku)  żurawie, głównie Grove, odkupi TEREX, a w portfolio Herkulesa znajdzie się  szeroka gama nowych żurawi. Obecnie po podpisaniu umowy, jak podaje TEREX,  Herkules zamówił 4 żurawie DEMAG (najnowsze z produkowanych żurawi) AC 130-5, 2  x AC 160-5 i AC 220-5, odsprzedając równocześnie Grove GMK 5220, 2 x GMK 5170 i  GMK 4100L.

Najnowsza  seria produkowanych przez TEREX mniejszych żurawi, pod nazwą handlową DEMAG,  charakteryzuje się napędem jednosilnikowym (dla nadwozia i podwozia), co pozwala  na zmniejszenie kosztów obsługi - zamiast przeglądów dla dwóch silników  wykonywany jest tylko jeden, co znacząco ogranicza koszty (filtry i materiały  ekploatacyjne) i czas przestoju. Inteligentne sterowanie silnikiem  samodzielnie dopasowuje jego moc do wykonywanego zadania, zresztą, użycie tylko  jednego silnika i tak zmniejsza całkowite zużycie paliwa. Konstrukcje 5-osiowe  zmniejszają ciężar żurawia do 60 ton masy przejazdowej, co w świetle  proponowanych zmian w zezwoleniach (sekcja dźwigowa ISTPN) jest olbrzymią  zaletą. Łatwiejsze uzyskanie i tańsze zezwolenie zwiększy mobilność żurawi i  obniży koszty. Dużą mobilność zapewniają także dwa dodatkowe elementy: możliwość  pracy bez pełnej przeciwwagi i opcjonalny system zmiany udźwigu nad podporami.  Pierwszy z elementów pozwala na rozpoczęcie pracy zanim dojadą pozostałe części  żurawia, drugi pozwala na zwiększenie udźwigu nad podporami. Wadą tych żurawi  jest jednak udźwig. Podawane w nazwie udźwigi 160, czy 250 ton nie mają wiele  wspólnego z rzeczywistością (dotyczy to nie tylko wersji 5-osiowych i nie tylko  żurawi TEREX). Dla takiego udźwigu wymagane są zawsze specyficzne warunki. W  zasadzie można spokojnie przyjąć, że rzeczywiste udźwigi, do wykorzystania na  budowie, są o ok. 30 ton mniejsze (ale jest to różna wartość dla różnych żurawi).

Chiński żuraw udźwig 4000 t
CC 2500 TEREX
Bendini Crespellano Italy
TEREX AC 100/4
wciągarka hydrauliczna
żuraw Bendini
Wróć do spisu treści